Harley Davidson V-Rod VRSCA Collect Model 2001 (= year built; distributed 2002)

 

Replacement Battery, picture by picture - vervanging batterij: handleiding foto per foto

 

8h18 bovenkap eraf, klaar voor demontage in huis

8h21 Luchtfilter eraf - bovenaanzicht

8h24 Belichting van opzij

8h28 tonen losmaken leiding

8h29 alle onderdelen naast de moto op een rij

8h30 close-up 1

8h30 close-up 2

8h30 close-up 3

8h33

8h34

8h43 overzichtsfoto 1

8h44 overzichtsfoto2

8h44 overzichtsfoto 3: en nu batterij gaan halen + boterhammetjes eten om sterk te staan

11h20 begin montage (meer foto's, is altijd moeilijker, dus gedraag ik mij wat omgekeerd)

11h21: Ja, ik gebruik een PanAmerican ST1100 (of PanEuropean) Honda Batterij ipv een V-Rod. Die is iets krachtiger en enkel het klemmetje verschilt)

11h25

11h33 met Philipis-schroevendraaier (met kruiskop zeggen wij in Vlaanderen)

11h34 Zo zou het goed moeten zijn

11h35 Verstrooid geweest: heb nu extra draadje verbonden voor druppellader maar deze zit FOUT!!!

11h38 Zo zit het juist. Let op de vonkbescherming op de gaskabels die boven de pluspool van de batterij terug moet. Heel zorgvuldig zijn hiermee!

11h30 detailopname vervolg montage

11h39 zoom eventueel in voor detail

11h43 met deze ademgaten kijk je recht in het hart van de performante motor

11h44 let op de streepjes, elk kapje heeft (lees leuk de stylo van mijn dochter ook in zoom)

11h48: Met zo'n longen inderdaad gigantisch acceleratievermogen, niet waar?

11h51 intussen mooi gekuisd als nieuw met een propere vod en verdere montage

11h52: let op: de bouten mogen NIET vallen, dus werk ik met een platte schroevendraaier voor het voorspannen

11h52: Hier zie je de gebruikte diameter van de platte schroevendraaier

11h52: maar let op, enkel voorspannen hiermee; werkelijk aanspannen (juiste torsie met gevoelige hand zoals vrouwen die graag hebben) met inbussleutel

11h56: Eindmontage wordt ingezet (heel rustig, was intussen wat teveel naar muziek aan het luisteren en 't genieten)

11h56: nu gaat het zeer snel: luchtfilter mooi doen passen en kap juist nemen

11h57 deze bout niet te hard aanspannen

11h57 met het vingertje draait het vanzelf verder rond (als nieuw)

11h59 voorzichtig met luchtfilterkap: luchtaanzuiginlaat mooi voorin tot tegen rooster ventilator

11h59 detail

11h59 let op voorste spanklemmetje

12h00: zo zit het goed (detailzoom)

12h01: nu andere klepjes dicht

12h01: speciale contactsetting met zadel-openingsstand

12h01: foto met zadel geopend (dus prachtbeveiliging, alarm gaat altijd af als ze ook maar iets proberen met deze moto of batterij willen loskoppelen)

12h02: zoom

12h02: bovendeksel, de puntjes hergefotografeerd voor extra duidelijkheid

12h03: tonen waar dit in moet

12h03: close-up: voorzichtig met het superdure geanodiseerde bovendeksel!

12h06: Klaar is Jean Marc

14h48: foto tellerpartij (als je inzoomt zou je moeten zien dat zij zo'n 21.500 km heeft op 30/05/2009 sinds 2002 (!)

 

Yours

Met vriendelijke groeten, VAN BELLE Jean Marc, Bellegoed, Bellegem, mei 2009 (moto afkomstig van klant Pascal R.).