Tunnel of brug!

 

Hoe dan ook, ik denk dat Bellegem naast een landbouw- en een residentiële gemeente, toch ook zeker een wandelgemeente blijft, en in combinatie met Kortrijk ook een fietsgemeente.  Het is zeker mijn bedoeling niet hier alleen negatief te zijn, maar humor en kritische zin mogen, zolang het maar constructief is.  In dat opzicht ben ik een reactionair, helemaal geen revolutionair, maar dan toch eentje die eerder aan de rechter-zijde staat (een reactionair wordt klassiek links geplaatst, 'extreem rechts' is zelfs het midden als je je zelf vanuit extreem links kijkt).

Het is onmiskenbaar dat velen van ons de-stressen door met de fiets te rijden, en het Bruyningpad is prachtig en leid je tot een heel stuk in Kortrijk, maar geeft ook aansluiting op andere fietsroutes, die o.a. ingehuldigd werden laatst op 10/07/2006.  In het artikel is sprake van een bepaald aantal kilometer fietspad, dus wordt er zeker gealludeerd op het aparte fietspad in het begin van de Munkendoornstraat tot bij de Nationale Bank in het Kennedypark.  Daarna verkies ik echter de Manpadstraat te nemen omdat die nog leuker is om met de fiets te doen.  De video van de doodrijder en onderstaande foto tonen echter aan dat een fietstunnel wellicht wel wenselijk is, zeker naargelang de fusiekliniek zal klaargestoomd worden.

De foto hierboven met het onmogelijke fietspad (het verdwijnt en het start een stuk meer naar rechts, probeer hier maar eens het verkeersreglement te volgen, en de paaltjes worden door de bus bijna meegenomen), en het bewijs met de fietser die pas op het einde de straat oversteekt omdat hij toch naar het Bruyningpad moet, zijn daarvan het bewijs.  Hoewel een brug of tunnel niet goedkoop is, is het wellicht de enige oplossing. 

Niettemin is het ook niet echt aan mij om daarover te beslissen, maar aan de bevolking en de gewone burger in samenspraak.

Eenrichtingsverkeer is bovendien ook snelheidsverhogend en niet snelheidsverlagend.

Op vraag van www.vbv.be moest ik ook vragen om wat meer aandacht te besteden aan wat meer bossen en het onderhoud en waardig omvormen tot speelbos ('"speelbossen" stond ook in het krantje van de SPa als programmapunt), en het ook eens wat beter te onderhouden. Het heeft geen zin van talloze nieuwe fietspaden aan te leggen als de grachten niet eens worden onderhouden en we op deze wijze ook de gevaarlijke 'teken' bevorderen (beestjes die vanuit Wallonië nu ook in Vlaanderen oprukken en waarvan de beet tot een chronische vermoeidheidsziekte kan leiden, ook huisdieren nemen die dikwijls mee uit de struiken).

www.walleweg.be - Tunnel - info@vb.be